SEDAPKAH MAKANAN DI BURGERBYTE? | Assalamualaikum dan Selamat Hujung Minggu kepada semua pembaca blog ini. Hari ni late lunch saya di Burgerbyte cawangan Seremban 2. Ini merupakan kali pertama saya berkunjung ke restaurant Burgerbyte sedangkan tempat makan ini sudah terkenal sebagai cafe hipster yang pernah hangat diperkatakan satu masa dahulu.

 

Lokasi restaurant Burgerbyte di Seremban 2 terletak di Dataran Centrio berhadapan pasaraya Mydin Mall. Setelah melangkah masuk ke restaurant, saya mencari port strategik, kawasan berhawa dingin. Tak lama selepas itu, waiter pun datang dan menyerahkan menu. Jom kita check apa yang menarik di sini?

 

Daif sungguh buku menu di sini..
Nampak tu tagline Burgerbyte, "grilled with soul" - sepenuh jiwa dan raga gitu, hehehehe

 

Terdapat variety burger yang ditawarkan..  Menu untuk kanak-kanak juga disediakan. Selain burger, grill beef dan lamb ada juga ditawarkan di sini.

 

Selain itu terdapat pilihan makanan ringan atau snacks seperti french fries, chili fries, nachos with salsa, nachos with chili meat (beef or chicken), fried sausage (beef / chicken) dan mashed potato. Pemakan heavy lunch, jangan risau menu berasaskan nasi ada juga di sini iaitu montreal rice.

 

 Okay, bagaimana pula dengan minuman? Apa pilihan minuman yang ada?

 

Seperti restaurant lain, terdapat pilihan minuman panas, sejuk dan iced blended ditawarkan. Waktu saya ke sini cuaca sangat panas, sudah tentu saya memilih minuman sejuk. Makanan telah dipilih, sementara tunggu pesanan disediakan saya sempat bergambar semata-mata untuk entri ini, hehehehe


Tempoh menunggu tak lama lebih kurang 15 minit sahaja. Makanan utama pilihan saya Fettuccini Seafood Marinara (atas) berharga RM16.75 manakala Combo 2 Naked Beef (beef & lamb) for my husband berharga RM23.11. Selain itu nachos with salsa berharga RM8.27 serta minuman iaitu flavor iced cafe latte with hazelnut berharga RM9.54, iced chocolate berharga RM6.36 dan passion fruit soda berharga RM5.83.

 
Jumlah keseluruhan termasuk GST : RM69.85


 Overall sedap dan memenuhi citarasa saya, range 10 saya beri 6 sahaja. Markah kurang sebab black pepper gravy  manis tak rasa sangat kepedasan black pepper sebenar dan sayur-sayuran untuk set Combo 2 Naked Beef kering. Selain itu credit to sos salsa, minuman dan daging burger grilled yang tebal dan juicy. Restaurant  hipster begini sesuai untuk gathering dan lepak dengan kawan-kawan. Kalau pergi dengan family members lepas makan terus balik rumah tak challenge langsung, huhuhu

 
 Sebarang maklumat lanjut tentang Burgerbyte boleh layari social media mereka seperti di atas.
Sementara belum ke sana, boleh cuci mata dulu di laman web Burgerbyte.my, tapi awas jangan browse masa lapar sebab gambar dalam website ni memang mengancam, terliur dibuatnya. 

Begitulah cerita yang ingin dikongsi bersama. Cerita makan di restaurant hipster..


Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Happy weekend everyone.. Sekian, wasalam..


Regards,