RESTORAN PERIUK BELANGA KELANA JAYA, MAKAN APA BEST? | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada pembaca blog ini.. Alhamdulillah selesai sudah misi saya untuk tukar tayar kereta pada Sabtu lalu.. Tayar kereta sudah haus dan perlu diganti.. Gigih dari Seremban ke Klang awal pagi untuk elak jalan jam. Selesai semua urusan lebih kurang 12.20 tengah hari, tiba lunch hour. 

Dari Klang saya meneruskan perjalanan ke Kelana Jaya.. Apabila tiba di Kelana Jaya seperti biasa restoran yang menjadi pilihan untuk lunch ialah Restoran Periuk Belanga.. So far segala makanan yang ada di restoran ini memenuhi citarasa saya.. Kunjungan pertama saya pada 5.12.2014 dan saya pernah kongsi review secara details di blog lama..


Restoran Periuk Belanga, Kelana Jaya
Jadi saya kongsi review terkini di blog ini secara ringkas.. Beginilah rupa hiasan dalaman Restoran Periuk Belanga, bersih dan teratur.. Mungkinkah juga kerana warna tema restoran ini hitam merah iaitu warna kegemaran saya? hehehehe

Susun atur dalam restoran
Memandangkan ketika saya singgah di sini hujan gerimis maka terasa sejuk dan lapar jadi saya order teh tarik manakala ice coffee for my husband..

Coffee ice dan teh tarik
 Saya order soto dan asam pedas ikan tenggiri for him..

Soto dan Set Asam Pedas Ikan Tenggiri
Oleh kerana lapar tahap mengiggil, so gambar pun blurr..

Soto
Nampak sedap set asam pedas ini disertakan sekali telur masin dan ulam.. Sambal pun pedas tapi sedap.

Set asam pedas ikan tenggiri
Sepotong ikan dan bendi sebagai aksesori.. Terasa pedas dan masam sekata, bau daun kesum dan bunga kantan, menyelerakan!..

Asam pedas ikan tenggiri
Ini pula hidangan yang dipesan oleh anak bujang. Dia pesan nasi goreng daging kunyit kegemarannya.

Nasi goreng daging kunyit
Pesanan dibuat awal tetapi waiter terlepas pandang so dia dapat lambat.. Lepas setengah jam menunggu nasi goreng dia sampai, air barli suam dah habis segelas..

 

Overall saya suka makan di sini.. Service juga okay.. Harga pun berpatutan.. Review makanan lain seperti masak lemak, ayam penyet, mee semua kata sedap.. Ada shell out juga... Boleh google untuk dapatkan info makanan lain di restoran ini.. 

Kepada sesiapa yang berdekatan atau berada di Kelana Jaya boleh singgah di Restoran Periuk Belanga untuk rasa sendiri makanana di sini..

Lokasi Restoran Periuk Belanga



Ini sahaja perkongsian saya.. Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Sekian, wasalam..


Regards,