Assalamualaikum (may peace be upon you) dan Selamat Sejahtera kepada semua pembaca blog ini.. Alhamdulillah kita masih diberikan peluang untuk terus hidup dan menjalani aktiviti seharian... Entri kali ini saya ingin berkongsi tentang urusan dan aktiviti minggu lepas.. Seronok apabila segala urusan berjalan lancar sepertimana yang dirancang. Semua itu kurniaan dari-Nya, I'm so blessed..

Alhamdulillah
I am so blessed

URUSAN PENGEPOSAN HADIAH & POSTCARDS

Semalam, ada program gotong-royong di sekolah Arief.. Pada jam 12.00 tengah hari, saya ambil Arief dari sekolah kemudian terus melencong ke AEON Seremban 2.. Ada urusan di post office iaitu urusan pengeposan hadiah pemenang giveaway tempoh hari dan menghantar postcards to my pen pals.



Sebelum ke post office singgah dulu di Pizza Hut untuk brunch  (a late morning meal eaten instead of breakfast and lunch) maklumlah masa keluar rumah belum breakfast lagi.. Sambil pekena spaghetti bolongnese, sibuk menulis consignment slips poslaju dan packing gifts..

Too busy
Selesai makan, terus ke post office yang terletak di tingkat 1.. Memandangkan saya dah beli pek Poslaju jadi tak perlu ambil nombor giliran, terus ke kaunter 4.. 

AEON Seremban 2
Post office AEON Seremban 2
Inilah post office di AEON Seremban 2.. Seeloknya buatlah urusan di sini pada hari Sabtu atau lepas office hour sebelum pukul 6 petang kerana pada hari biasa bukan main ramai umat manusia.. Kadang sampai penuh bahagian luar ni disebabkan kerusi menunggu penuh.. 

Giveaway Winners
Poslaju to giveaway winners
Inilah paket hadiah giveaway yang sudah dihantar semalam menuju destinasi masing-masing.. So para pemenang tunggu bungkusan ini sampai ke tangan anda.. De'Xandra air freshner ada di dalam bungkusan itu.. Bila selamat terima nanti beritahu okay, so takde lah saya tertunggu-tunggu.. Risau tak sampai..

Postcrossing
Postcards from Malaysia
Postcards pula dihantar untuk kenalan saya di Netherlands, Latvia, Finland, Hong Kong, Canada, France, Germany, Taiwan, Austria, China, Japan, Russia (2) dan USA (2)..

Urusan saya dah selesai.. Seperti biasa tak lengkap kalau tak masuk ke book shop.. Jadi saya ke MPH Bookstore mencari hadiah yang sesuai untuk pemenang saguhati giveaway saya..

AEON Seremban 2
MPH Bookstore
Bila dapat segala macam barang yang dihajati di MPH Bookstore, tiba-tiba masih terasa belum move on dengan pokok bunga dan tanaman di Genting Strawberry Park tempoh hari.. So saya menuju ke Gardening Corner di luar bangunan AEON Seremban 2..

AEON Seremban 2
Gardening Corner
Saya kerap membeli pokok hiasan di sini.. Selain pokok hiasan, saya pernah beli pokok kari, pokok limau purut, pokok limau nipis, pokok pandan, roses dan macam-macam lagi.. Alhamdulillah pokok-pokok tersebut masih hidup segar sampai sekarang.. Harga sepasu dari RM10.00 hingga RM50.00..

Gardening Corner
Gardening Corner
Saya sempat membeli pokok bunga kekwa, pokok tomato cherry dan 2 pek baja.

AEON Seremban 2
Pokok hiasan gantung
AEON Seremban 2
Gardening Corner
Okay bagi chance akak duduk sekejap yer sambil menikmati kehijauan tanaman sekeliling.. Sambil duduk berangan.. Best juga kalau ada landscape di halaman rumah begini sambil feeling rumah sendiri, hehehe


Selesai semua dan bila terasa penat kami pun balik ke rumah... Itu cerita semalam.. Sekarang saya nak selit sikit cerita sambutan hari lahir kelmarin..

SURPRISE BIRTHDAY CELEBRATION

Saya rasa bertuah dan seronok apabila dikelilingi kawan-kawan yang baik, walaupun antara kami pernah berselisih faham.. Namun kita ambil yang positif.. My attitude is based on how you treat me.. Kalau saya beri sehabis baik, tapi saya dilayan sebaliknya siapa boleh terima kaannn. You treat me good, I'll definitely treat you better no matter who you are. You can't change how people treat you or what they say about you. All you can do is change how you react to it.. Apa yang penting dalam persahabatan kita perlu sentiasa tolerate and respect each other..

Alhamdulillah sepanjang hidup saya berkawan, hanya 2 orang I can count yang bermasalah hingga putus kawan. Itu pun I don't need them as a friend.. The rest sampai ke hari ini masih lagi kekal and we always keep in touch.. My personal Facebook memang dedicated to all my close friends dan ex-officemate..

Officemate
Friends & Birthday gifts
I wrote this few days ago on my personal Facebook, dedicated to my friends:

"I am truly blessed for being surrounded by such caring, loving, great and wonderful friends and family in my life. Alhamdulillah for what I have...

Thank you so much for all the kinds words and birthday wishes I received on my birthday. Selain itu, ada yang datang to my workstation dan nyanyi lagu Happy Birthday.. So sweet..

Friends may change but the memories last forever"

I do really, really appreciate our friendship!

Gang Lunch at Sushi King
#ganglunch
Pada hari tersebut, #ganglunch buat surprise I tell you (berlainan seperti sebelum ini).. We all had lunch at Sushi King.. Saya memang tak dapat 'hidu' cara diaorang buat arrangement.. Tetiba masa tunggu order, sorang dari #ganglunch datang hulur aiskrim Baskin Robbin.. Sweet sangat bila kitaorang share aiskrim tu ramai-ramai.. Bila habis makan and ready to pay bill, sorang lagi hulur hadiah, ohhhhh terharu! Sambung duduk dan ambil gambar.. Puas bergambar baru ke kaunter bayaran dan keluar dari Sushi King, hahahaha macam ini punya olang pun ada????

Related post : Surprise!!! 

 
Begitulah, takde apa lagi yang diharapkan dari kehidupan melainkan rasa gembira dan bahagia apabila kita rasa dihargai dan dikelilingi orang tersayang..  

Sehingga kita bertemu lagi di lain entri..
Sekian, wasalam..
Byeee...


Regards,
I am LZ