BUKAN PENGGEMAR EGG TART | Salam Jumaat semua.. Entri ini saya gelar sebagai entri curi tulang sebab saya buat dengan tergesa-gesa semasa break azan Asar sebentar tadi, hehehe.. Hari ini waktu lunch panjang dari pukul 12.30 tengah hari hingga 2.30 petang. Masa inilah perjumpaan antara #ganglunch diadakan. Agenda kami bila berjumpa, makan-makan dan sembang sakan.. Dalam tak sedar sekejap masa berlalu, jam hampir menunjukkan pukul 2.00 petang..

Sebenarnya bukan itu cerita yang ingin dikongsi. Kisah sebenar begini.. Semasa perjalanan ke luar AEON menuju ke pejabat, terpandang promosi Macau Egg Tarts di Baker's Cottage.


Wow, nampak menarik.. Golden egg tarts yang dipamerkan.. Untuk makluman, saya bukanlah penggemar tart telur tapi bolehlah makan sesekali teringin. Kebetulan lama juga tak makan egg tart ni, alang-alang ada promosi, saya pun belilah..

Tertarik dengan quote pada plastic :

"Man lives for science as well as bread." - William James.

Dah kenapa roti disamakan dengan lelaki? Ada sesiapa boleh jawab?... Bagi saya ntahlah tu jawapannya, hehehe.. Apa yang penting adakah tart itu sedap atau sebaliknya..


Nampak mengancam kannn... Sampai office terus ngap (makan) satu.. Ehhhh sedaplah! Less sweet, lembut, crispy crust dan tak rasa hanyir telur..

Original photo #nofilter

Saya jenis tak reti makan sorang-sorang, so saya kongsi dengan officemates yang berada di sekitar radius, bagi diaorang rasa. Kata orang, sikit sama sikit, banyak sama banyak.. Sorang dapat setengah, hehehehe

Kawan-kawan blogger suka makan egg tarts? Kalau suka boleh beli di Baker's Cottage.. Ada certify HALAL, so tanpa was-was.


Cepat sementara stock masih ada!

Sehingga kita bertemu lagi..
Sekian, wasalam..


Regards,